min gröt

Jag har lite tid över. Så jag leker alex schulman ett tag!




Ta fram smör. Smöret är en väldigt viktig beståndsdel i detta recept. Utan smöret finns ingen bas så att säga. Smöret är grunden till allt gott.



Ta fram en sked. Och ta runt två skedar smör. Extra fint blir det ju om man får smöret att se ut som glasskulor, men detta är lite utav en konstform. Så bli inte ledsna om ni inte lyckas. Lägg smöret i en skål.


Ställ mikron på ganska hög effekt, och timern på ca 30-40 sek.




Placera "smörskålen" i mikron. Och tryck på mikrons på-knapp. Det kan börja fräsa och bubba lite där inne - men bli inte rädd. Så SKA det vara.



När smöret är smält kan man sikta i lite kakao. 2 matskedar på ett ungefär. Även om det inte står att man kan gör gröt av kakaon på paketet så kan man det.


Iaktta hur smöret sakta omsluter kakaon med sitt fett.



Sikta ner en näve socker i kakao/smöret. Ja. Ni hörde rätt. En näve. Jag skulle tro att det är ca 1 1/2 dl, om man inte vill förpesta sockerpaketet med bakterier. 



Sockret umsluts även det av smöret. Och nu är vi nästan klara.



Nu återstår bara själva "gröten". Annars skullle ju gröten vara SÅS, eller hur? Så - strö försiktigt havregryn över såsen så att allt täcks. Har inga exakta mått precis, men näven funkar även här.




SÅ. RÖR OM. OCH ÄT.



det va mitt favoritrecept. ha en bra dag

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahahahahahhahahahahahahahahahahaha

2010-11-13 @ 12:24:27
URL: http://jegganitis.blogg.se/
Postat av: Lurran

Nä fyfan va äckligt! hahahahah!

2010-11-15 @ 00:02:22
URL: http://lisaberti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0