kemi frivilligt klockan är 3

Jag vet inte vad det e med mej. Jag kan inte somna. Har legat här i fyra fucking timmar. Har kollat på 2 satc-avsnitt, ett grotesco, lyssnat på ett alexschulmanpodcast, och till och med lyssnat på en spansk version av pinnochio, eller hur fan han nu stavas.

Har också prlvat bara ligga och stirra upp i taket, men då tänker jag bara för mycket. Så nu gör jag ett sista försök! Med modell och verklighet- kemi för gymnasieskolan i händerna föreställer jag mig hur jag sakta och fridfullt somnar in.

Bara för att under en av mina tankesessions fick jag ångest över att jag faktiskt inte har lärt mig NÅNTING de senaste 3 månaderna. Jag gjorde en mental lista över det jag lärt mig hittills i gymnasiet. 

-80 latinska ord. Bl.a. Ordet "att vara i rederibranchen"
-runt 20 franska ord
-kanske 10 spanska
-2 svenska, men har glömt bort dem för tillfället
-1 engelskt, XENOPHOBIA (främlingsfientlighet)
-Att dela ett bråk på ett annat. (förlänga med den inverterade talet)


Ja. Där har vi det. TRE månader. 3. Vi ser ju tydligt att det e latinet jag har lyckats bäst med, under denna tid. Men sen kan man ju också undra exakt NÄR jag ska ha användning av att säga "jag är i rederibranchen" på ett utdött språk. ångeeeeest..............






Känns så absurt bara. Här ligger jag liksom. Filosoferande. Och läser kemi mitt i natten.

Kommentarer
Postat av: Anonym

HHAHAHAHahahHHAHAHAHAHAHAH asså.... HUR FAN GÖR DU?! din blgog är en cpfantastisk sak!

2010-11-20 @ 13:11:31
URL: http://jegganitis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0